WSPÓŁPRACA- czym jest dla mnie?

21:43:00

Dziś zabieram się za post współprac z różnymi firmami. Między blogerskimi FanPage'mi często chodzą złe określenia na to, że ktoś ma chęć rozpoczynać współprace. Według mnie jest to bardzo mylne, owszem przecież nikt nie zaczyna tego robić od razu po rozpoczęciu pisania bloga- takie zachowanie nie jest zbyt dobre. Dlaczego? Wydaje mi się, że od samego początku nie mamy wykreowanego swojego wizerunku, złapanych stałych odwiedzających czy dobrze wypromowanego bloga. Ja swoją pierwszą współpracę zaczęłam dosyć szybko, nie do końca znałam bloggera i na pewno coś takiego nie mogło przynieść żadnych zysków. Jednak nie żałuję tego, nauczyłam się wtedy, że to bez sensu i zaczęłam bardziej rozwijać moją stronę, szukać blogerów o podobnej tematyce, tworzyć coś nowego i pracować nas systematycznością. Dopiero po  około roku prowadzenia bloga natrafiła mi się okazja ponownego rozpoczęcia współpracy. ( wszystko przez to, że wygrałam konkurs organizowany przez tą firmę ). Od tego czasu co raz częściej firmy piszą do mnie w sprawach reklamy, oczywiście nie wszystko akceptuję. Staram się wybierać formy odpowiednie do mojego bloga, takie z których dwie strony byłyby zadowolone. Gdybym zaczęla zgadzać się na wszystko na moim blogu pojawił by się w pewnym stopniu taki misz- masz, a wiadomo jak to się mówi: " znasz się na wszystkim to znaczy, że nie znasz się na niczym". Dlatego też skupiam się na swojej tematyce i chcę się rozwijać i bloga w tym kierunku.
Od początku moje przygody wiele się zmieniło, przede wszystkim wizerunek ( wygląd zewnętrzny ). Postawiłam na jasne i przejrzyste kolory, chcę aby wszystko było starannie wykonane, staram się robić zdjęcia dobrej jakości i promować produkty firm na tyle na ile mogę.

Moja rada dla początkujących blogerów: CZAS- dajcie swoim blogom czas, one też potrzebują rozwoju. Dopracujesz stronkę, a oferty same zaczną do was spływać. Warto przejrzeć nawet milion innych blogów by dorwać swój styl :)
Druga rzecz: reklamujcie się! Ważny jest kontakt z czytelnikami by zdobywać dużą liczbę wyświetleń, bycie otwartym do ludzi na pewno dobrze wpłynie na waszą reputację.
Po trzecie TREŚĆ, kiedy można sobie pozwolić na mniejsze teksty to można, wtedy trzeba zająć czytelnika np. dobrej jakości zdjęciami. Natomiast wiem z doświadczenia, że sporo osób patrzy na to jak jest napisany tekst. Czy jest czytelny, przejrzysty, dosyć spójny itp.

 Poniżej podam wam firmy, z którymi udało mi się współpracować- klikając w nazwę sklepu automatycznie przekieruje was na ich stronę:




















Icon - etui






Trochę się tego uzbierało przez dwa lata bloga :) Zapraszam do sprawdzania, może coś was zainteresuje :)








































You Might Also Like

20 komentarze

  1. Jesteś cudowna! bardzo fajny wpis :) Ja swojego bloga prowadzę dopiero pół roku, ale mam nadzieję że przyniesie mi on jeszcze wiele sukcesów! Obserwuję i wpadnij do mnie jeżeli będziesz miała chwilę.

    kisses, Werrru
    werrru.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy wpis.
    Masz rację, wszystko przychodzi z czasem. :)
    Nie ma co, poganiać.
    Pewne rzeczy, same przyjdą, w odpowiednim dla nich momencie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. A rzeczywiście, skupiłam się bardziej na barterowych, jutro poprawię! :D

      Usuń
  4. Bardzo fajnie, że napisałaś o tym post.
    Ja na początku, zakładając bloga nie wiedziałam, że w ogóle ktokolwiek będzie chciał ze mną współpracować, a tu proszę taka niespodzianka. Myślę, że nie warto zakładać bloga dla samych współprac :)

    Pozdrawiam,
    http://w-pogoni-za-idealem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę dużo :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Sporo się uzbierało tych współprac :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za rady, przydadzą się:)

    http://kosmetyczne--szalenstwo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mogę poznać łączną wartość współprac?

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne rady na przyszłość :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć! ;) Ja miałam dziwną sytuację, mam bloga od niecałych dwóch miesięcy, a jakoś tydzień temu odezwała się do mnie firma zainteresowana współpracą. Byłam bardzo zdziwiona, bo przecież dopiero co zaczynam. Pytali mnie o ceny artykułów itp. Nie wiedziałam, jak im odpisać, ale usiadłam, przemyślałam i im jakoś napisałam. Nie podawałam cen, bo jeszcze o tym w ogóle nie myślałam (nie założyłam bloga po to, żeby od razu zarabiać, ale żeby pisać o tym, co lubię :) ). I tak już chyba jestem spalona, bo już od tygodnia nie odpisali. A firmę sprawdziłam w necie, wygląda na legalną i OK. Czy miałaś też podobne sytuacje na początku przygody z blogiem? ;)
    Zapraszam też do mnie:
    http://flamingblog.wixsite.com/blog
    Dżo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam kiedyś, napisałam jeszcze raz i napisali, że już mają kogoś kto szybciej się odezwał i zapisują mnie w bazie. Wydaje mi się, że piszą do różnych osób i wybierają pózniej tych, ktorzy z warunkami najbardziej im odpowiadają ;)

      Usuń
    2. Miałam kiedyś, napisałam jeszcze raz i napisali, że już mają kogoś kto szybciej się odezwał i zapisują mnie w bazie. Wydaje mi się, że piszą do różnych osób i wybierają pózniej tych, ktorzy z warunkami najbardziej im odpowiadają ;)

      Usuń
    3. Dziękuję bardzo za informacje. ;)

      Usuń
  11. Hej, wpadłam na twój blog całkiem przypadkiem ;-). Ciekawy wpis o współpracach.
    Ja dotychczas nie miałam żadnej ale też nigdy sama się o to nie starałam. Piszesz też o tym, że postawilas na zmianę wyglądu bloga. Nie wiem czy mogę Cię o to poprosić ale gdybyś mogła spojrzeć na mojego bloga i go ocenić. Może dać podpowiedź co zmienić. To bylabym Ci bardzo wdzięczna ;-). Niżej zostawiam kontakt do siebie
    -------------------------------------
    www.rysiacelebryt.blogspot.com
    rysia.celebryt@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  12. wychodzę z tego samego założenia- współprace są okej, ale lepiej trzymać się tematyki bloga i powoli go rozwijać :) i stale powtarzam sobie to, co tu przytoczyłaś "jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego" :)
    pozdrawiam
    sporo rzeczy udało Ci się złowić :) daj znać jak wypada ten puder :) sama zastanawiam się nad jego zakupem ;)
    pozdrawiam
    http://zyciejakpomarancze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie rozpoczynam swoją przygodę z blogowniem, więc porady na pewno mi się przydadzą. Czytałam kilka twoich notek i przyznam się, że będę chodź w jakimś małym stopniu wzorowała się na tobie. Oczywiście nie będę ściągać wpsiów lecz chodzi mi bardziej o styl pisania itp. :)

    OdpowiedzUsuń

Na tej stronie używam plików cookie Google, by móc świadczyć Ci usługi, personalizować reklamy i analizować ruch. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Komentując zgadzasz się.
Życzę miłego dnia i zapraszam do obserwacji.

Advertisement